W walce o medale IMK zostało już tylko 64 graczy. Zobacz, kto został w grze. Ta wiedza może przydać ci się w rozgrywkach ligowych.
W ćwierćfinale najwięcej reprezentantów będzie mieć ekstraliga – 20 graczy. Ligę 1.2 reprezentuje 16 zawodników, ligę 1.1 – 11. Spośród drugich lig najlepiej wypada liga 2.4 – 5 graczy. Z ligi 2.2 mamy 4 reprezentantów, z lig 2.1 i 2.3 po dwóch. Wszystkie trzecie ligi mają w ćwierćfinałach w sumie 4 jeźdźców.
Jeśli porównać te liczby do poprzedniej rundy, to najwięcej straciła liga 1.1 – odpadło 21 zawodników. 11 zawodników straciła liga 2.2, 9 – graczy mniej jedzie z ligi 2.4. Siedmiu reprezentantów ligi 1.2 odpadło w walce o ćwierćfinał, a z ekstraligi sześciu. W kolejnej rundzie jedzie pięciu mniej z ligi 2.1, czterech mniej z trzecich lig i jeden mniej z ligi 2.3.
Najmocniej 4 runda przetrzebiła graczy z ligi 2.2 – w 4 rundzie odpadło 73 procent graczy walczących o ćwierćfinały. Niewiele leszy wynik ma liga 2.1 (71 procent). W 4. rundzie najliczniej reprezentowana była liga 1.1, ale do ćwierćfinału awansowało tylko 35 procent graczy, którzy mieli na to szanse. Poniżej wykres przedstawiające wyniki wszystkich lig.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ćwierćfinałach pojedzie 64 graczy, to największy udział w tej grupie ma ekstraliga – 31 procent stawki to gracze z tej ligi. Na kolejnych pozycjach: 1.2 – 25 procent, 1.1 – 17 procent, 2.4 – 8 procent. Po 6 procent mają liga 2.2 oraz trzecie ligi. Po 3 procent udziału należy do 2.1 oraz 2.3.
Ciekawie prezentuje się statystyka, która uwzględnia ilu procentowo graczy z danej ligi jedzie dalej. Najlepiej wypada ekstraliga – 41 procent graczy wciąż jest w walce o mistrzostwo. W grze jest też co trzeci zawodnik w lidze 1.2. Wysokim współczynnikiem może pochwalić się też 1.1 – 23 procent. W niższych ligach jest już dużo gorzej. Dalej jedzie 10 procent graczy 2.4, 8 procent 2.2 oraz po 4 procent zawodników z 2.1 i 2.3. Z trzecich lig o medale walczy jeszcze 2 procent zawodników.
Najwięcej reprezentantów w ćwierćfinałach ma Polska – 28 graczy jedzie pod tą flagą. W sumie aż 15 nacji ma szanse na wygranie IMK.
Polska | 28 |
Finlandia | 2 |
Szwecja | 3 |
Rosja | 3 |
SLOWENIA | 2 |
Słowenia | 3 |
USA | 4 |
Francja | 4 |
Włochy | 4 |
Norwegia | 2 |
Ukraina | 3 |
Dania | 1 |
Łotwa | 2 |
Australia | 2 |
Wielka Brytania | 1 |
Poszeregowaliśmy uczestników ćwierćfinałów według grup minigedonu. Najniżej sklasyfikowany gracz, który znalazł się wśród 64 najlepszych zawodników IMK to kiwi z Husaria Team, który na co dzień rozstawiony jest w 19 grupie minigedonu. To już trzecia runda, za którą kiwi zgarnął sporo godzin skróceń. Podobne osiągnięcie mają na koncie jeszcze dwaj gracze. W sumie pierwsze godziny skróceń zdobyło 21 graczy. 15 zdobywało godziny już w dwóch rundach.
Natomiast jeśli spojrzymy na wykres, to zauważymy, że najlepiej radzą sobie w tej chwili gracze z grupy 4. Na tym etapie jedzie 9 z 16 zawodników grupy 4. Ale oni, podobnie jak grupy 3, godziny skróceń dostaną dopiero za awans do półfinałów. W sumie na 64 ćwierćfinalistów 27 jeszcze nie ma z tego tytułu bonusu z godzinami. To mniej niż połowa stawki.
W ćwierćfinale swoich reprezentantów ma 32 drużyny (w poprzedniej rundzie 48). Najliczniejszą reprezentację mają Gwiazda Śmierci, KM Ostrów Wielkopolski i Smokersi Krzepice – po 4 graczy.
GWIAZDA ŚMIERCI | 4 |
KM Ostrów Wielkopolski | 4 |
Smokersi Krzepice | 4 |
Filet z Mintaja | 3 |
WYCIĘTA SZPRYCHA | 3 |
Ostrovia Ostrów | 3 |
Indians | 3 |
OSK Prawko | 3 |
OSZUKAĆ PRZEZNACZENIE | 3 |
BestTeam | 3 |
Best Riders | 2 |
Husaria Team Akademia | 2 |
Metanol Raiders | 2 |
BŁĘKITNE TYGRYSY | 2 |
APATOR TORUŃ | 2 |
DARK RIDERS | 2 |
Motomyszy z Falubazu | 2 |
WCB Team | 2 |
Speedway Fanatic | 2 |
KS Champion | 1 |
Black Vikings Team | 1 |
KS Falubaz | 1 |
Tarnowskie Jaskółki | 1 |
Coventry Bees | 1 |
Dziki zGON | 1 |
+++DEATH RIDERS+++ | 1 |
Husaria Bydgoszcz | 1 |
Orły Gorzów | 1 |
Partyzant 40 | 1 |
Husaria Team | 1 |
TLT Petardy | 1 |
PODGÓRZ Toruński | 1 |
64 |
Wszystkie kluby ekstraligi mają przynajmniej jednego zawodnika w ćwierćfinale. Nieźle wypadają też ligi 1.1 i 1.2 – po 7 klubów.