No to zaczynamy! Chwilę po godzinie ósmej admini odpalili możliwość logowania się do testów. Zapraszam na szczegółowe informacje z dodatkiem zdjęć z gry. 🙂
Pierwszy dzień służył generalnie zapoznaniu się z grą i wszystkimi nowinkami. A jest ich całkiem sporo. Na początku moją uwagę przykuło to, co było już zapowiadane – wyraźnie „odchudzony” garaż. Do kupienia są teraz tylko opony i silnik. Co do tych dwóch części – do wyboru mamy aż dziewiętnaście rodzajów ogumienia – każde daje co innego. Silniki przypominają te z SpSa, ale jest spora różnica. Zarówno w oponach, jak i silnikach wytrzymałość liczona jest na mecze, nie na biegi. Nieważne, czy pojedziesz cztery biegi w zawodach na danym silniku/oponie, czy tylko jeden – i tak po meczu zejdzie ci jeden punkt wytrzymałości. I jeszcze jedna ważna sprawa – każdy gracz w garażu ma sprzęt klubowy o wartości 22.5 i opony, które nie dają żadnych bonusów do umiejętności. Po zjechaniu wytrzymałości do zera sprzęt ten jest odnawiany, a będzie on służył dodatkowo jako sprzęt domyślny.
Ciekawie prezentuje się również trening. Maksymalną sumą skilli każdego gracza jest wartość 61, a pojedynczego skilla 15. Będziemy mieli do czynienia ze spadkami skilli, a dokładniej: mając sumę skilli =26 nasze umiejętności zaczynają spadać. Oznacza to, że każdego dnia spada nam kilka % naszego skilla (każdego dnia jest to inna umiejętność). Im wyższa suma i pojedynczy skill, tym większe jego % spadki… Kolejną nowością jest codzienny trening z trenerem osobistym, który pozwala poprawić formę. Apropos formy – ta będzie podobno istotnie wpływać na naszą jazdę – w sumie po co inaczej pojawiłaby się w grze? 😉 Warto więc utrzymywać ją na dobrym poziomie. U mnie na start forma wynosiła 13, czyli została określona jako normalna. Po treningu z trenerem personalnym wzrosła o jeden. Ważną rolę będzie odgrywać również „wirtualny trening” albo dodatkowy trening tygodniowy (terminy te oznaczają to samo, są stosowane zamiennie). Raz w tygodniu gracz będzie mógł wybrać jeden skill, który w kolejnym tygodniu będzie miał wyższą wartość. Przynajmniej dzisiaj dało to +0.5. Da się również zauważyć, że nie ma odnowy biologicznej ani godzin skróceń – taka rewolucja.
Kolejną ciekawą rzeczą są Tokeny. Oto co mówi o nich FAQ:
Tokeny (T) to dodatkowa waluta w Speedway Hero.
Tokeny można zdobyć: codziennie logując się do gry (1T) oraz podczas zawodów live w czasie swoich biegów (w trakcie przygotowywania się do swojego biegu, aż do jego zakończenia).
Jeśli z jakiś powodów nie mogłeś być obecny podczas zawodów lub codziennie się logować, Tokeny możesz odkupić w zakładce VIP – koszt jednego Tokena = 50gr*
Za Tokeny można:
– rozpocząć trening danej umiejętności (koszt: 8T)
– natychmiastowo obniżyć swój skill o 1 pkt (koszt: 10 000$ + 10T)
– Tokeny można zamienić na gotówkę w grze: 1T=100$
*Administrator Gry zastrzega sobie możliwość zmiany cen, oraz Zakładki w której można odkupić Tokeny
Tak będzie wyglądał tydzień w SpeedwayHero:
Wiemy też jak będą wyglądały baraże (via FAQ):
Baraże o awans/spadek odbywają się po 14 kolejce sezonu. W meczach barażowych zawodnicy nie zarabiają $ ani T.
Szwecja: poniedziałek/wtorek
Anglia: środa/czwartek
Polska: piątek/sobota
Odnośnie energii – wiadomo, że po każdych zawodach będzie wracać do 100. Zmianą jest pobór energii w zależności od silnika, w którym nie jest już uwzględniona siła.
Tabela poboru Energii w zależności od mocy silnika (m/s)
Silnik | Energia za bieg |
||||||
…..-22,50 | 5* | ||||||
22,51-22,60 | 6* | ||||||
22,61-22,70 | 7* | ||||||
22,71-22,80 | 8* | ||||||
22,81-22,90 | 9* |
O formie pisałem już wcześniej, ale bez żadnych konkretów. Oto one:
To głównie od niej zależy jakie będziesz osiągał wyniki w trakcie sezonu.
Formę utrzymujesz dzięki wizytom w Siłowni, a podnosić ją możesz podczas zawodów poprzez odpowiednie dobieranie taktyki, poprzez przedsezonowe obozy treningowe, a także poprzez dodatkowe treningi z trenerem osobistym. Każdy gracz rozpoczyna grę z maksymalną formą.
Forma składa się z następujących poziomów i podpoziomów:
1. beznadziejna (1-5) -2 pkt z każdej umiejętności
2. słaba (6-10) -1 pkt z każdej umiejętności
3. stabilna (11-15)
4. dobra (16-20) +1 pkt do każdej umiejętności
5. znakomita (21-25) +2 pkt do każdej umiejętności
Jakie będą godziny spotkań?
Polska: niedziela 9-22
Szwecja: wtorek 16-22
Anglia: czwartek 16-22
FAQ zwraca też uwagę na zależności między ligą a pogodą:
Do wyboru mamy możliwość startu w aż 3 ligach: polskiej, szwedzkiej i angielskiej. Każdy z tych lig charakteryzuje się inną częstotliwością występowania danej pogody. I tak: w Polsce najbardziej prawdopodobne* jest słońce, Anglia – deszcz, Szwecja – chmury.
*Uwaga: prawdopodobieństwo nie oznacza, że zawsze będzie np. padać
Ciekawie zapowiada się także personel. Nową postacią będzie menager, który będzie podawał ścieżkę.
Pogoda zmieniać będzie się po drugiej serii startów. Znaczy będzie taka możliwość. To tyle z nowości w tym aspekcie. Pogoda liniowa znana z SpSa jest w testach SH.
Co FAQ mówi o taktyce?
Do wyboru mamy aż 5 rodzajów taktyki. Niektóre z nich, oprócz wpływu na czas biegu, mają również wpływ na formę.
Taktyka:
Super pasywna: pozwala zaoszczędzić najwięcej Energii, jednakże ma największy negatywny wpływ na czas biegu. Dodatkowo forma po zawodach spadnie o -2 pkt.
Pasywna
Neutralna: podbija formę o +0,2 pkt.
Agresywna
Super agresywna: pobiera najwięcej Energii, jednakże ma największy pozytywny wpływ na czas biegu. Jednakże forma po zawodach spadnie o -1 pkt.
Rewolucja czeka nas w tuningu. Nie będzie dawał on już bonusu do mocy silnika, tylko do umiejętności. Więcej w tabelce poniżej.
Tabela przedstawia możliwości tuningu, zależnie od wysokości poziomu Tunera
Poziom Tunera | Tuning (możliwy dodatek do umiejętności*: TJ, TS, S) *kolejność skilli dowolna |
Cena |
1 | +0,0,1 | 500$ |
2 | +0,1,1 | |
3 | +0,0,2 | |
4 | +1,1,1 | |
5 | +0,1,2 | |
6 | +0,0,3 |
O umiejętnościach wspominałem nieco szybciej, ale teraz warto dopowiedzieć – trening każdej umiejętności trwa dokładnie 8 dni i kosztuje 8 Tokenów. Poniżej zależności skilli na daną pogodę i tor.
Na torze twardym najważniejsza jest świetna Technika Startu. Jednak braki w Technice Jazdy i Sile nie pomogą ci w osiąganiu dobrych wyników.
Na torze normalnym ogromne znaczenie będzie mieć nienaganna Technika Jazdy. Jeśli jednak chcesz osiągać dobre wyniki na tej nawierzchni, nie zapominaj o Sile i Technice Startu.
Na grząskiej nawierzchni najważniejsza jest perfekcyjnie wytrenowana Siła, aczkolwiek braki w Technice Startu i Technice Jazdy mogą negatywnie odbić się na twoich czasach.
Na osiągane czasy wpływ ma również pogoda, która może zmienić się w trakcie zawodów. Na skąpanym w słońcu torze, wiele zależeć będzie od Refleksu (R). Gdy na niebie pojawią się chmury, istotną umiejętnością okaże się Waleczność (W). W ekstremalnie trudnych, deszczowych warunkach, niezastąpiona będzie Kondycja (K).
Ostatnią nowością jest to, że kapitan musi podać skład ekipy (jak dobrze wiemy to kapitan będzie ustalał numery poszczególnych zawodników w drużynie). A tu szczegółowe informacje:
Kapitan drużyny ma czas na podanie składu do:
Polska: gospodarze – piątek g.24; goście – sobota g.12
Szwecja: gospodarze – niedziela g.24; goście – poniedziałek g.12
Anglia: gospodarze – wtorek g.24; goście – środa g.12
*Ustawienia składu RESETUJĄ się o g.24 dnia meczowego dla danej Ligi.
*W przypadku braku ustalenia składu przez Kapitana, drużyna jedzie w losowym ustawieniu.
Jak już opisałem cały FAQ to pora na opinię. Bardzo dobrze funkcjonuje komunikacja na linii gracze-admini, a sama gra wygląda podobnie do SpSa. Nie mogę się jeszcze za wiele wypowiadać o zawodach – w żadnych nie uczestniczyłem, choć niektórzy tak.
O 21 pojechał pierwszy sparing w historii testów – Gepardy podejmujące u siebie Leopardy. Tak więc zapraszam na pierwszą relację z testów SH. 😀 Inauguracyjna seria zdecydowanie na korzyść miejscowych. Obfitowała ona w niespodzianki, przynajmniej jeśli porównamy moc zawodników w SpSie. Zwycięstwo Nate’a nad pawe78, czy Zohana w biegu z Radkiem, Krzyborem i arkadio pokazuje jak mocno zmieni się układ sił w SH. Druga seria to znów bardzo mocni gospodarze i druga trójka Zohana. Pawe78 przegrał z nim o błysk szprychy. Jednak w biegu szóstym to para gości (arkadio – Krzybor) pokonała podwójnie parę miejscowych (Houczas – X von Amor). Po tymże biegu wyszło też słońce po deszczu. Teraz zobaczymy jak komu pomogą wylosowane skille, bo nie w każdym przypadku są one równe, choć suma się zgadza. Taka szybka refleksja – opisuję to starcie w czasie rzeczywistym i ciężko się przyzwyczaić do dwóch minut pomiędzy biegami. I jest powrót! Pajaczek z Kubą objechali podwójnie świetnego Zohana i Radka, co powoduje, że przewaga miejscowych topnieje do dwóch oczek. W biegu ósmym pawe78 uratował swoim biegiem remis dla gości, bo Adamsky73 przyjechał czwarty. Drugi w tym biegu był Houczas, trzeci X von Amor. W biegu dziewiątym remis dla przyjezdnych uratował Krzybor, przy zerówce arkadio. Pierwszy raz pokonany został Forg1v, a jedynkę zdobył Nate. W dziesiątej gonitwie ten sam scenariusz – trzy dla pawe78, zero dla Pajaczka, dwa zdobył X von Amor, a jeden Radek. W jedenastej gonitwie tryumfuje arkadio i choć jego kolega z pary – Adamsky przywozi czwarte zero, to gościom udaje się trzymać wynik. Drugi w tym biegu był Nate, trzeci Houczas. I 5:1 dla miejscowych. Forg1v z Zohanem wygrywają z Krzyborem i Kubą – przed ostatnią serią prowadzą 39:33. I po meczu – Gepardy wygrywają pierwszy sparing w historii! Trójka dla Radka, dwa z bonusem zdobywa o dziwo nieakatywny cały mecz Houczas, jedynka dla Kuby, piąte zero nieaktywnego Adamskyego. Drugą trójkę z rzędu zdobywa arkadio, ratując remis dla gości. czwarty przyjechał Krzybor, drugi X von Amor, trzeci Nate. W ostatniej gonitwie dnia remis i Gepardy pokonują Leopardy 50:40. Był to naprawdę emocjonujący mecz. 🙂 Pierwszym rekordzistą miejscowego toru Pajaczek, który ustanowił go w inauguracyjnym biegu tego starcia.
Mogę też wspomnieć o zwycięstwie jednoosobowej ekipy Kabata nad ekipą Kuby. Kabat był szybki, bo ustanowił rekord miejscowego toru. 😉 W ogóle Kabat jest w lepszej formie od Arka i Kuby, bo godzinę przed tym sparingiem wygrał trzyosobowy turniej indywidualny. Jest moc. 😀
Kluby w Anglii i Szwecji również zostały założone.
Na Wyspach nie ma już pustego zespołu. Przynajmniej w Premiership. W 13. Posterunku oprócz mnie są Maxicb3, Nate, pj007, brylu i Tomicek. Ostro Pier…dolniętych reprezentują GM_Kabat, Asteck666, Hyziu, Matti i kokonek21. W TŻ Betlejem jest sam Amund, a w Afryce Dzikiej johny1981. Radek założył Wieczną Majówkę i oprócz niego w składzie ekipy znajdują się jeszcze Sobek, Krzybor i Zohan. Imponująco wygląda BOT TEAM – dość niepozorna nazwa jak na drużynę betarda, Forg1va, pawe78, frachy10, szcz00paka i Griszy. Mocno prezentuje się również EN-BOT TEAM 14 – Kwas, X von Amor, kika, bunge, arkadio i Agata. R666 zebrało się na sentymenty, bo stworzył BHT, w którym jest D666, Zibi(71) i Adamsky73.
W Szwecji jedynym na teraz pełnym zespołem jest SH News z Radkiem, Agatą, mną, johnym, Maxicb3 i pj007 w składzie. Blisko domknięcia składu jest DIABLARNA – D666, R666, Adamsky73, X von Amor i betard. SE – BOT TEAM 67 jest dwuosobowy – reprezentują go kokonek21 i Matti. HEROSARNA ma w składzie na teraz tylko Nate’a, Spoceni z Radomia Amunda, a SE – BOT TEAM 72 arkadio.
I to na tyle w podsumowaniu poniedziałkowych tekstów. Kolejny tekst z serii pamiętnika testera już jutro! 🙂