Za nami kilka dni testowania SH. Specjalnie dla was ocenimy kilka ważnych elementów istniejących w nowo powstającej grze. Będą komentarze na temat tworzenia gry, elementów: formy czy dużo mniejszej ilości sprzętu w naszym garażu. Kilka słów od siebie przekażą wam również kapitanowie polskich drużyn.
Sparing – co to może być? Zwykły mecz, który ma przygotować nas do sezonu po przerwie zimowej. Tak to bywa w realnym żużlu. Co to oznacza jednak w naszej grze? Spotkanie drużyn przy piwku i kiełbasce? Nie raczej nie. Może wspólna debata o plusach i minusach nowo powstałej gry? Tak naprawdę to obecnie najważniejsze i najbardziej wyczekiwane mecze. Sparing to słowo, które rozgrzewa: administratorów, testerów, ale i graczy SpS. To dzięki tym spotkaniom dowiemy się nad czym można jeszcze popracować, a co już jest staje się plusem gry. Sparingi odbyły się już w dużej liczbie. Jedni jeżdżą mniej drudzy więcej. Ja osobiście mogę powiedzieć, że jestem pozytywnie zaskoczona ich przebiegiem. Mamy kontakt między zawodnikami, pojawiają się cenne rady. Jednak co najważniejsze, próbujemy pomóc przy eliminacji błędów. Dzięki temu gra stanie się dla was miła i przyjemna.
W SH zaskoczył mnie wybór nowych opon, które dodają różne profity skillowe, jest to duży plus na nieprzewidywalne rozgrywki. Drugą rzeczą, która mnie pozytywnie zaskoczyła to forma, jestem ciekawy jak wielki ma ona wpływ na rozgrywkę. Jest jeszcze za wcześnie, żebym mógł się o tym wypowiedzieć. Odnoszę także wrażenie, że bardzo istotna będzie specjalizacja, przynajmniej na początku, gdzie różnice w skillach pomiędzy graczami są dość niewielkie, zobaczymy jak będzie później, gdy dojdą nowi gracze.
Pierwsza rzecz po zalogowaniu – kurczę to zielony SpS. Tak na serio cieszy intuicyjny i znany nam już interfejs gry. Co do rozegranych do tej pory sparingów ja w sumie bardziej skupiam się na możliwych błędach. Nie ukrywam, że początki były ciężkie, ale reszta testerów jest zawsze pomocna i czujna. „Zrobiłem” sobie też takie zawody na maksa i powiem ci, że frajda niesamowita. Sparingi to super sprawa dla sprawdzenia ustawień – wiem, że to w testach nic nie daje, ale zabawa ekstra. Jakie plusy nowego projektu? No takie „dodatnie i ujemne”. Manager fajna sprawa, ale kosztem jednak kontaktu i takiej spójności w drużynie. Teraz już nowy gracz nie może skorzystać z porad odnośnie ścieżki w meczu od swojego „mentora”. Sprawa sprzętu ogarnięta jest idealnie – nie będzie już bs. Tokeny – nie jesteś aktywny – tracisz, ale tu akurat dla mnie to „plus dodatni”. Jak będzie zmiana tego „zajezielonego” koloru i 3 min na bieg, będzie idealnie. No i jeszcze szkoda tych „odkrytych” zębatek.
Czwarty dzień testów. Trzy sparingi, jeden IT i nawet pierwszy komplet punktów. SH zapowiada się na naprawdę dobrą i ciekawą grę. Mecze będą o wiele ciekawsze. Dużo kombinacji treningowych, sprzętowych jak i taktycznych. Z niecierpliwością czekam na ostateczną wersję. I oby bez błędów.
X von Amor
Na pewno na plus jest to, że stawka zawodników będzie bardziej wyrównana. Ciężko będzie tez przewidzieć taktykę, jaką obierać będą zawodnicy w poszczególnych zawodach. To wszystko na pewno doda kolorytu grze.
Mniej sprzętu – będzie łatwiej? Niekoniecznie, bowiem czekają na nas okrągłe i czarne stworki. Na dodatek, gdy staniesz przed półką w garażu możesz znaleźć ich aż 18. Niby takie same, a zarazem każda inna. Którą wybrać? Czeka nas trudne zadanie, przecież nie możemy pojechać na wszystkich. A jeśli trafi nam się opona z charakterem Nickiego Petersena. Weź tu takiej powiedz, że nie pojedzie w nominowanym. Radzę już teraz poszukać sobie wymówek, dlaczego ta, a nie inna. A tak na poważnie mamy w garażu dużo mniej sprzętu. Do wyboru jest 18 opon i pięć rodzajów silników. Na który z nich się zdecydujecie? Dużym plusem jest fakt, że nie musimy się martwić o to czy kolega z drużyny wystawił sprzęt na zawody. W grze istnieje bowiem sprzęt klubowy, z którego można korzystać.
Gra zapowiada się bardzo ciekawie. Byłem na początku sceptycznie nastawiony do tego projektu jednak zaczynam się coraz bardziej przekonywać. Liczba sprzętu w garażu mnie zaskoczyła, ale pozytywnie, bo nie ukrywajmy – kaski czy kewlary nic nie wnosiły oprócz dodatkowych wydatków i pilnowania żeby któryś z tych części nie miał 0 wytrzymałości. Tutaj mamy tylko silniki i opony, które dodają w zależności jakie kupimy daną liczbę skilla podczas biegu (silniki podczas tuningu np mogą dodawać +2 do refleksu). Jest to ciekawy zabieg i pozytywnie się nim zaskoczyłem. Zębatki są niezniszczalne i nie idzie ich kupować ponieważ są zawsze na wyposażeniu i to właściwie też jest dobre, bo nieraz nawierzchnia w zawodach się zmieniła a ja na wyposażeniu miałem pakiet na złą nawierzchnie. Na pewno bym zmienił czas trwania meczu ligowego. 2 minuty miedzy biegami to za mało (gdzie dochodzi jeszcze wizualizacja). W indywidualnych to wystarcza w zupełności jednak w lidze wygląda to gorzej.
Podoba mi się kolor zielony interfejsu. Pierwsza rzecz, którą zobaczyłem to tokeny i znacznik formy. Podczas meczu zauważyłem opony, myślę, że to rewelacyjny pomysł. Mam nadzieje ze zmianie ulegnie interfejs na bardziej nowoczesny, no ale zobaczymy
Fajnie, że już miałem okazje kilka meczy pojechać. Na pewno cały wygląd jest identyczny do tego z SpS-a. Nowinki w trakcie meczu to przede wszystkim tokeny i manager, który podaje ścieżkę. Ale wszyscy myślę, że ogarną co gdzie jest od razu, bo te nowości pokazują się w miejscu gdzie zwykle wizualizacja. Kolejna ciekawa zmiana to sprzęt i jego ilość. Zmieniamy tylko opony i silniki, których może mieć po 10 w garażu i wszystkie są zabierane z automatu na zawody. Czy jest to zmiana na plus? Wydaje mi się, że tak po tych pierwszych testowych meczach. Mimo, że mamy tylko opony i silnik do wyboru to trzeba tym dobrze zarządzać. Każdy rodzaj opony (jest ich chyba 19?) dodaje nam inaczej dodatkowe skille podczas wyścigu, a trzeba zwrócić uwagę też na wytrzymałość tych sprzętów, która jest liczona w meczach. Nawet jak pojedziemy jeden raz w czasie zawodów na danym silniku to wytrzymałość nam już ucieka. Dlatego mimo tego, że nie trzeba dbać też o sprzęgło, czy zębatki, wcale nie spowoduje, że wszystko będzie prostsze. Dla mnie to są kolejne dodatki do taktyki i długofalowego myślenia. Trzeba będzie sobie przeanalizować, czy opłaca nam się pojechać najmocniejszym silnikiem jeden czy dwa biegi, skoro wytrzymałość nam spadnie jakbyśmy pojechali cały mecz na tym silniku i po meczu znów kupować nowy. Na moje, gra się zapowiada całkiem fajnie, mimo ze będzie podobna wyglądem, to będzie jednak inna w porównaniu do SpS.
W naszej grze poczujesz się jak prawdziwy żużlowiec. Przed tobą dużo treningów a jeszcze więcej ligowego ścigania. Polska liga prawdopodobnie będzie najbardziej oblegana przez graczy. Ale, który ceniony się zawodnik nie będzie chciał pojawić się na arenach w Szwecji i Angli? Trzy ligi zapewnią nam również więcej pieniędzy a kto z nas nie lubi gdy w portfelu zabłyśnie kilka złotówek? Potrójna szansa na rozwój i na rozgryzienie silnika meczowego. Kusi co nie?
Jesteśmy po kilku dniach testów i muszę napisać, że jestem pozytywnie nastawiony na nową grę. Niemożliwe jest uniknięcie błędów na samym starcie, lecz widać dużą determinację GM, którzy bardzo dużo czasu spędzają w grze i na forum. Pomaga to w rozwiązywaniu wielu spraw i organizowaniu zawodów. Po kilku pierwszych zawodach w testach mogę napisać tyle, że podoba mi się ustawianie tego co jest tak faktycznie potrzebne. Nie bawimy się w kupowanie, wystawianie gogli czy kevlaru, który do jazdy nic nie wnosił. Zbieranie tokenów to również coś co promuje aktywnych graczy, nie zabierając jednak szans tym nieaktywnym na jakichś zawodach. Zaskoczyły mnie pewne kwestie w zakładce treningi, gdzie w miejsce odnowy mamy trening z trenerem osobistym. Sam limit skilli sprawia, że będzie można sporo pobawić się w nowej grze. W połączeniu z dwoma nowymi ligami zapowiada nam się ciekawa gra. Na ten moment nie wiadomo czy jazda we wszystkich ligach będzie opłacalna czy jednak nie, ale z pewnością będzie to coś ciekawego. Dzięki tym rozgrywkom nie będziemy narzekać na nudę, tym bardziej że do tego dojdą jeszcze zawody indywidualne. Sam jestem niezwykle ciekaw jak to wyjdzie, a cele na trzy ligi również gdzieś w głowie mam. ???? Podsumowując: jestem pozytywnie nastawiony po tych pierwszych dniach testów i liczę, że tak pozostanie. ????
Grisza
Na chwile obecną czuję rozczarowany SH. Przeraża mnie fakt, że gracze, aby trzymać formę będą zmuszeni do jazdy 3 razy w tygodniu. Dla mnie jest to mocno przekombinowane i straci to co było największym atutem SpS, czyli grywalność. Ciężko ocenić jak to będzie wyglądało, gdy wejdzie wersja docelowa, z właściwym silnikiem, ale na chwilę obecną 10 opon w różnych konfiguracjach, 10 silników w różnych konfiguracjach tuningowych i 2 min przerwy pomiędzy biegami, bardziej irytują niż sprawiają frajde z krótszego trwania zawodów. No i brak odnowy w trakcie zawodów… do dupy. Ogólnie poza spłaszczonymi skillami, możliwością nabicia małej sumy, korygowania skilli gra jest przekombinowana i mało przekonywującą.
Bardzo ważną rolę w grze będzie odgrywał trening i forma. To jedne z dwóch najważniejszych czynników, które będą miały wpływ na nasz wynik. Czy przyjadę pierwszy czy ostatni w dużej mierzę będzie zależało ode mnie. Czy wybiorę trening siłowy czy też będę pół dnia spędzała na oglądaniu biegów z udziałem Tomasza Golloba i pilnie śledziła jego technikę jazdę? Przekonacie się sami a dodatkowo to wy zdecydujecie czy macie ochotę na dodatkowy trening z trenerem osobistym, który ma wpływ na naszą formę. Chociaż za oknami mamy okres wakacyjny i gorące powietrze, może warto poświęcić dodatkową sekundę na ćwiczenia, by odnieść sukces podczas meczu? A co na temat tych dwóch elementów myślą nasi testerzy?
A więc tak. Generalnie moje odczucia jako tester w speedwayhero są bardzo pozytywne. Na pewno lepiej to wszystko wygląda niż zakładałem. Mamy tutaj sporo nowości tj. nowy personel, czy zmiany w sprzęcie. Jednak kilka rzeczy też ubyło względem SpS i został zachowany swego rodzaju balans. Ponadto bardzo podoba mi się interakcja między testerami, a zespołem GM’ów. Wszystkie błędy czy pytania są w szybki sposób rozwiązywane. Jedyną rzeczą, która irytuje mnie od początku testów to dwuminutowa przerwa między biegami. Uważam, że jest to za krótki odstęp czasu. O punktach formy uważam, że nie ma na razie zbyt wielkiego sensu pisać, gdyż nie widać wielkiego efektu w czasach mimo katowania taktyki neutralnej od początku testów.
Jeszcze jednym elementem a dokładnie osobą, czy zawodnikiem jest nie kto inny jak kapitan. W polskiej lidze zostali oni wylosowani i przydzieleni do danej drużyny. Ekipy w ligach angielskich i szwedzkich powstały same. Zostały założone przez testerów, którzy automatycznie stali się ich kapitanami. Tutaj mamy identyczna sytuacje jak w SpS. Co taki kapitan będzie miał do roboty? Pewnie pokrzyczy sobie w parku maszyn jak ktoś wybierze nie tę oponę albo szepnie miłe słówko prezesowi o wyższym kontrakcje. Jest jednak jeszcze coś. Można śmiało powiedzieć, że to będzie to najważniejsza funkcja w grze. To właśnie zawodnik z opaską kapitana na ramieniu ustali w jakich parach pojedziemy mecz. Ciekawe? Okaże się teraz kto z kim lubi jeździć, a kto nie nadaje się do jazdy parą. Oby nie było zgrzytów w drużynie. Kapitanie pamiętaj będziemy zerkać na twoje dłonie. No może i na myszkę od laptopa. Uważaj na co klikasz i jak ustawiasz pary w zespole.
Odnośnie tworzenia drużyny – będąc wolnym strzelcem na LT można było wybrać klub i zostać jego kapitanem (trzy różne listy, każda dla innej ligi, tylko w Polsce nie ma i nie było opcji zmiany klubu, więc piszę tu o Anglii i Szwecji). Tworzenie ekipy trudne nie jest, nikt nie będzie miał z tym problemów, choć warto napisać, że trzeba po lewej stronie zaznaczyć klub a dopiero później kliknąć opcję „zostań kapitanem”, ale nie dysponuję niestety screenem. Pierwszy w oczy rzucił mi się sprzęt i sklep. Niby części mniej, ale możliwości żonglowania nim jakby więcej (19 rodzajów opon, każda daje co innego i na różnym poziomie). Sparingi… Jeździ się przyjemnie, nie mogę narzekać. Wiadomo, że czasem pojawią się błędy, ale od tego są testy, a ważne, że admini wszystko naprawiają na bieżąco, dzięki bardzo dobrej komunikacji między nami wszystkimi. Testy ogólnie oceniam bardzo pozytywnie, bo widać sporą pracę administracji zarówno w tym, co już działa, jak i w tym, co jest ciągle poprawiane. Razem staramy się szukać błędów, czasem to one znajdują nas, ale koniec końców wszystko idzie w dobrym kierunku, dzięki zaangażowaniu wszystkich.
Pierwsze wrażenia w większości pozytywne (poza tym kolorem). Menu przeniesione z SpS więc nie było raczej problemu z odnalezieniem się co gdzie szukać. Chwilę zajęło mi odnalezienie się w roli kapitana, ale i tutaj szybko można sobie poradzić. Z poszukaniem zawodników w fazie testów nie było problemu. Po kilku rozegranych sparingach, na duży plus jak dla mnie to skrócenie czasu rozgrywania biegów co 2 minut. Wymaga to może pełnego skupienia, żeby się z wszystkim wyrobić, ale spokojnie można sobie poradzić włącznie z komunikacją drużynową. Ogólne wrażenia na temat całego projektu są mega pozytywne i szczerze już się nie mogę doczekać startu oficjalnego gry. Mam nadzieję, że nastąpi to bardzo szybko. Mam nadzieję, że tak na szybko sklecone kilka zdań wystarczy. Jak jeszcze coś bym miał dopisać to daj znać.
Ogólnie nowy projekt SH ma mega potencjał, fajnie to wygląda jak na testy, a finalna wersja będzie. Co do funkcji kapitana to w końcu można wybrać nr startowe dla każdego zawodnika. Pierwsze co rzuciło się w oczy do rażący zielony kolor, ale tak naprawdę to sprzęt i duże w nim zmiany jak i sam trening.