Nie wspomniałem o tym w poprzednim tekście, a chyba warto. Trochę testerzy dyskutowali o treningu, więc pora to teraz oficjalnie przytoczyć.
Pierwszą bardzo ważną informacją jest to, że w treningu wirtualnym nie przechodzą połówki (wartości +0.5). Czyli jak klikniesz TS, TJ albo S tylko raz w tygodniu to ta połówka przepadnie (sprawdzone, tak mi przepadł dodatek do TJ w ubiegłym tygodniu). Pogodynki, czyli R, K i W od razu mają +1 za kliknięcie, więc nie ma tego ryzyka.
Teoretycznie maksymalną wartością pojedynczego skilla jest 15. W praktyce jednak da się to zmienić. Jeśli masz przykładowo 14 R i czterokrotnie w tygodniu klikniesz refleks to twój skill nie zatrzyma się na 15, tylko dojdzie do 18 (graficznie dokładnie wyglądałoby to jako 14+4).
Z wyliczeń Kabata wynika, że w tej chwili można mieć max 20 skilla torowego (TJ, TS, S) i 22 pogodowego (K, R W). Wszystko to przy założeniu, że weźmiemy oponę dającą +3 do jakiejś pogody (opony 17,18,19) i szósty poziom tuningu silnika (również +3, tylko że do jakiegoś toru).
Z kwestii technicznych – ciekawostką jest fakt, że jeśli będziesz chciał zmienić silnik i oponę przy zachowaniu zębatki treningowej to operacja się nie uda. Zębatka musi zostać zmieniona.
Zmieniam nieco częstotliwość wydawania pamiętnika. Będę go tworzył, gdy będzie się pojawiało coś ciekawego do poruszenia. 🙂