Zapraszam na wywiad z człowiekiem, który swoje umiejętności grafika prezentował już w SpS. Teraz czas na nowe otwarcie, czyli grafikę dla całego SpeedwayHero. Poznajcie gościa, który sprawił, że nowa gra wygląda jak wygląda.
Nie mogę zacząć inaczej niż od pytania o ten zielony kolor jako przewodnią barwę w SH. Dlaczego padło akurat na zielony?
Tak naprawdę to ciężko jest mi odpowiedzieć na to pytanie. Rozpocząłem prace nad grafiką już po wyborze kolorystyki managera. Owszem przewinął się temat kolorów itd. i wiem, że był to tak naprawdę temat rzeka, jednak nie zagłębiałem się zbytnio w to, bo wykonywałem swoją pracę. Z mojego punktu widzenia chłopaki dobrały wszystko tak, by strona była miła dla oka i zarazem zainteresowała nowych graczy do rozpoczęcia u nas gry. Zapewne kiedyś dojdzie do zmian kolorystyki, ale obecnie nie zmieniałbym nic.
W SpS tworzyłeś grafiki dla graczy. Dużo osób skorzystało z twojej pomocy?
Powiem ci tak, dla mnie to było dużo graczy śmiech, a tak naprawdę wszyscy wiemy, że ruch na forum był dość słaby i mało graczy widziało mój dział z grafiką. Było paru naprawdę fajnych graczy, którym mogłem zrobić przede wszystkim sygnaturki. Mogę się pochwalić, że „przyodziałem” w sygnaturki całą drużynę Kawalerii Szatana, którą serdecznie pozdrawiam. Odezwał się do mnie także Adis z waszej redakcji, jednak z mojej winy nie doszło do zrobienia prac. Podsumowując przygotowanie prac dla graczy motywowało mnie do dalszych działań jako grafik w Speedway Star, co przykuło uwagę administracji – Radka, który nawiązał ze mną kontakt. No i sami wiemy, jak potoczyła się moja dalsza kariera.
Jak zaczęła się twoja przygoda z SH? Sam zgłosiłeś się do adminów z propozycją współpracy?
Szczerze powiedziawszy to obydwie strony „odezwały się do siebie”. Po dłuższej przerwie w robieniu grafiki w SpS dowiedziałem się od kolegi, że rusza nowy projekt pod nazwą SpeedwayHero. Obadałem trochę temat no i na wstępie rzuciło mi się to logo, które swoim wyglądem po prostu wyrzucało mnie ze strony. Z racji, że miałem trochę talentu do robienia logotypów szybko coś naskrobałem i podesłałem na forumowym chacie wywołując przy tym Radka. Tak naprawdę wysłałem to jak to mówią „dla kabaretu” jednak po paru dniach dostałem prywatną wiadomość, że logo się spodobało i, że administracja chętnie by skorzystała z moich usług. No i tak rozpoczęła się moja przygoda z SH która trwa do dziś i która miejmy nadzieję potrwa jak najdłużej.
Skąd u ciebie zajawka do grafiki? Stworzyłeś już taką, z której jesteś naprawdę dumny?
Moja przygoda z grafiką rozpoczęła się od lekcji informatyki w gimnazjum. Razem z kolegami graliśmy w sławne „kreski”. Niestety nie starczyło nam to i przenieśliśmy się na nieco lepszą wersję owej gry – Speedway Turbo Sliders. Po paru kółkach zapisaliśmy się na listę transferową, chwilę później przyjęto nas do drużyn wirtualnych. Nie pamiętam co to była już za drużyna, jednak wiem, że potrzebowali grafiki kevlaru w swoich barwach. Nie mając pojęcia na co się pisałem ogarnąłem sobie taką grafikę no i jak przystało na „Janusza” rozpocząłem malowanie go w sławnym programie Paint. Zajęło mi to chyba 2 tygodnie, ale ogarnąłem im to dosyć przyzwoicie. Uświadomiłem sobie wtedy, że fajnie by było sobie tak porobić coś jeszcze. Ściągnąłem lepszy program do grafiki, poczytałem parę poradników i rozpocząłem zabawę. Naprawdę dumy z tego, co robię zostałem gdzieś tam przyuważony przez środowisko żużlowe i wsparłem swoją grafiką chociażby Daniela Kaczmarka, Marcela Kajzera czy też Tomka Frąckowiaka z PSŻ Poznań. I z tych trzech prac jestem tak naprawdę dumny, bo wiem, że włożyłem w nie dużo pracy co przyniosło radość tym zawodnikom. Zapewne zaraz ktoś powie – I co? To wszystko? Ależ skąd… Przez te parę lat, mojego amatorskiego rysowania (amatorskiego, z tego względu, że jestem samoukiem i nie mam żadnych studiów graficznych) przewinęło się naprawdę dużo prac, dużo osób w szczególności ze środowiska żużlowego, którym mogłem pomóc i z czego jestem strasznie zadowolony.
Opowiedz nam też o tym jak powstawała gra SH oczywiście od twojej strony. Przy czym musiałeś się najwięcej skupić, co zabrało ci najwięcej czasu?
Tak naprawdę włożyłem w tę grę dopiero 5-10% tego, co można tam jeszcze zrobić. Jak pisałem, jestem świeży w ekipie i dopiero tworzę wszystko dla chłopaków. Przede wszystkim w SH zmieniłem logo, które mnie raziło w oczy. Jeżeli mogę zdradzić nad czym tak długo pracowałem to nad systemem osiągnięć, który naprawdę pochłonął mi dużo czasu i nerwów by ładnie to wyglądało (ocenicie to sami podczas gry). Kolejnym zadaniem dla mnie będzie ulepszenie graficznie animacji wyścigów dla graczy by był on bardziej przyjazny dla oka. Mam też parę niespodzianek, których nie chcę zdradzać, a które na pewno się ukażą podczas gry.